Comportamiento del Consumidor

Curso

Online

$ 3.762 IVA inc.

Descripción

  • Tipología

    Curso

  • Nivel

    Nivel intermedio

  • Metodología

    Online

  • Duración

    2 Meses

  • Inicio

    Fechas disponibles

  • Clases virtuales

En este curso te capacitarás para analizar el proceso de toma de decisión del consumidor. El mismo involucra las etapas de: Advertencia de la necesidad o deseo de productos y servicios, evaluación, compra/adquisición y desecho. Luego de cursar estarás capacitado para poder desarrollar estrategias que optimicen el contacto del consumidor con los productos y servicios.

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Materias

  • Servicios
  • Mecanismos
  • Psicológicos
  • Consumidor
  • Compra
  • Psicológica
  • Búsqueda
  • Motivación
  • Variable psicológica
  • Los consumidores

Profesores

Velasco,  Silvia Emma

Velasco, Silvia Emma

Tutor

Plan de estudios

I CONSUMER BEHAVIOR

OBJECTIVES

  1. Identify a proposed model as a synthesis of the way consumers behave.

II DECISION PROCESS: RECOGNITION OF PROBLEMS

OBJECTIVES

  1. Recognize the steps that make up the process of recognition of problems by the consumer. (Recognition of needs Psychological variable: motivation).

III DECISION PROCESS: SEARCH AND EVALUATION OF INFORMATION:

OBJECTIVES

  1. Recognize the information search process (psychological variable: perception) apply the steps involved.
  2. Apply the evaluation process of alternatives (psychological variables: attitudes).

IV PURCHASE PROCESS

OBJECTIVES

  1. Recognize the main factors that influence the consumer at the time of purchase.

V POST BEHAVIOR - PURCHASE

OBJECTIVES

  1. Recognize the psychological mechanisms unleashed in the consumer after making a purchase.
  2. Acquire skill to diagram actions tending to optimize the result triggered by these mechanisms.

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