Quality Seal Emagister EMAGISTER CUM LAUDE
Modalidad Full Time en Inglés

MBA in Hospitality and Tourism Management (Inglés)

The Ostelea School of Tourism & Hospitality
En Barcelona (España)
2 opiniones

Precio a consultar

Información importante

  • Master oficial
  • Barcelona (España)
  • Cuándo:
    Octubre 2017
Descripción

Success in the Hospitality and Tourism industries requires the development of decision-making skills, thorough knowledge of the sector and a global strategic vision.

Ostelea’s Hospitality and Tourism Management MBA is designed with the objective of training the future leaders of the tourism sector: directors, professionals and entrepreneurs equipped to manage business projects in the tourism and hotel sector at the very highest level. To this end, the programme particularly focuses on the development of executive skills and aptitudes of a strategic nature.

Ostelea’s MBA has been designed with the aim of gaining a deeper insight into the main managerial and organizational processes in tourism companies from an applied and strategic perspective, as well as evaluating the interrelation between these processes through case studies, practical exercises and research projects.

Información importante
¿Qué objetivos tiene esta formación?

- Providing executive tuition with an international vision of the tourism industry, together with a flexible and adaptable perspective in a changing and competitive global setting. Integrating the main spheres of tourism management from an interdisciplinary and comprehensive perspective.
- Ensuring the effective management of tourism companies based on strategic plans and focused on achieving results.
- Providing a response to the training needs of executives specializing in the tourism sector.
- Developing the capacity for innovation and creative management of executives in tourism and hotel companies. Enabling the acquirement of knowledge and skills in terms of new technologies applied to tourism an e-Tourism, in particular.
- Training the future leaders of the global hospitality and tourism industry. Equipping participants with the executive skills and competences required of directors and business people in the tourism sector in order to ensure dynamic, effective and successful leadership.
- Analysing global trends in the sector and acquiring the perspectives and strategies required to become ethical leaders of global tourism organizations.

Para realizar este curso tenés que tener uno de estos niveles de estudios: Diplomado, Licenciado, Master, Postgrado, Graduado

Sedes

Dónde se enseña y en qué fechas

inicio Ubicación
Oct-2017
Barcelona
C/ Aragó, 28, 08015, Barcelona, España
Ver mapa

Opiniones

I

27/04/2016
Lo mejor Ostelea me ha aportado los conocimientos básicos de la gestión hotelera y un networking de calidad.

A mejorar Nada.

Curso realizado: Abril 2016 | Recomendarías este centro? Sí.
I

10/09/2015
Lo mejor El máster me ha aportado conocimiento básico para la gestión de un establecimiento hotelero. Networking: sigo en contacto con compañeros de la escuela. Una extensa carrera profesional.

A mejorar Nada.

Curso realizado: Septiembre 2015 | Recomendarías este centro? Sí.

¿Qué aprendés en este curso?

innovation
Tourist Management
Marketing and Commercial Management
MBA
Accommodation Management
Competitiveness
Hospitality management
Human Resources
Management of tourist companies
Internationalization

Temario

Módulo 1:Dirección de operaciones en Hospitality and Tourism
  • Dirección y gestión de alojamientos y destinos turísticos.
  • Dirección y gestión de Food & Beverage.

Módulo 2:Dirección de Marketing y comercialización
  • Marketing estratégico de empresas hoteleras y turísticas.
  • Strategic yield & Revenue Management: Evolución del social media marketing.

Módulo 3:Dirección estratégica de empresas turísticas
  • Dirección económico-financiera.
  • Dirección estratégica de Recursos Humanos y habilidades directivas. Business Game

Módulo 4:Asignaturas optativas (2 a elegir por el estudiante)
  • Nuevas tendencias en empresas turísticas y hoteleras.
  • Contabilidad analítica hotelera (Uniform System of Accounts for the Lodging Industry -USALI).
  • Gestión del talento humano como ventaja competitiva:  (Best practices in hospitality & tourism.
  • El contexto socio-económico actual de las empresas hoteleras y turísticas.
  • Total quality management: Calidad y excelencia en el servicio.
  • Dirección de calidad y Responsabilidad Social Corporativa.

Módulo 5:Trabajo de fin de máster
  • Trabajo de fin de máster

Información adicional

En Inglés